• Ga je eten als je moe, boos of verdrietig bent?
  • Heb jij last van eetbuien of een eetverslaving?
  • Kun je niet meer stoppen als je eenmaal bent begonnen met snoepen?
  • Voel je je schuldig over je eetbuien? Want je weet toch beter?
  • Ben je klaar met alle stress rond eten?

Je bent de grip kwijt

Elke dag neem je je weer voor om nu écht minder te snoepen. Maar als je moe bent… of boos… Of gewoon, als je eindelijk tijd voor jezelf hebt. Je komt steeds meer aan door die eetbuien. Je schaamt je voor je gewicht. En je schaamt je gedrag. Je weet heel goed dat je minder moet snoepen. En je doet er ook echt alles aan. Waarom lukt het dan toch niet?

Hoe zou het zijn….

  • Als je kunt ontspannen rond eten
  • Als je kunt kiezen of je snoept en ook weer kunt stoppen met snoepen? 
  • Als je kunt genieten van lekker eten in plaats van je schuldig te voelen?
  • Als je nu eens klaar bent met Binge Eating of boulimia?
  • Als je tevreden met je lichaam bent?
  • Als je zorgt voor wat je écht wilt, in plaats van je emoties weg te eten?
  • Als je kunt zijn wie je werkelijk bent?
  • Als je langzaam afvalt en op gewicht blijft?

button maak een afspraak 

Eetbuien als symptoom

Hoe komt het toch dat je, met alle moeite die je al gedaan hebt, het emotie-eten maar niet onder controle krijgt? Dat de eetbuien, boulima of Binge Eating Disorder steeds maar terug blijven komen? 

Dit komt doordat eetbuien en emotie-eten vaak een symptoom van iets anders zijn. Je gebruikt eten bijvoorbeeld om jezelf te troosten of verdoven, omdat je gefrustreerd bent over iets op je werk, of omdat je jezelf steeds voorbij loopt. Vandaar dat jouw pogingen om minder te eten niet werken! Het lijkt dan alsof je je probleem oplost als je nu maar minder zou snoepen. Maar omdat je de werkelijke oorzaak niet aanpakt, werkt het niet. Frustrerend! 

De werkelijke vraag is hoe je de onderliggende problemen en behoeften oplost:

  • Wat is je werkelijke behoefte?
  • Welke emoties willen gevoeld worden?
  • Hoe kunt je assertiever worden?
  • Hoe kun je liefde en waardering van anderen toelaten?
  • Hoe kun je werkelijk voor jezelf zorgen?

 Door deze onderliggende behoeften te vervullen, hoef je jezelf niet meer te troosten of verdoven met eten.   


""Ik heb lang getwijfeld voordat ik me bij Titia aanmeldde. Ik had al zoveel diëten gedaan. Waarom zou dit wel werken? Wat me over de drempel hielp was dat het hier om therapie ging. Diëten werken niet bij Binge Eating en boulimia. Dit misschien dan wel?
Ik ben er nu heel blij om. Toen ik begon, had ik 's avonds altijd eetbuien. Ik had hier zo’n hekel aan. Ik at de hele dag gezond, en nam me voor om nu eens niet te snoepen. Maar als de kinderen op bed lagen. Als ik tijd voor mezelf had… Het begon met een koekje. Een koekje moet kunnen, toch? Alleen bleef het niet bij een koekje. Het werd de rol, en daarna een plak chocolade. Achteraf voelde ik me dan zo dom. Dit wist ik toch. Waarom kon ik nou niet gewoon stoppen met snoepen? En toch deed ik het bijna elke dag.
Ik vond het heel spannend om bij Titia over m’n eetprobleem te praten. Het voelt ook zo stom. Gelukkig begreep Titia goed waar ik het over had. Ze vertelde dat ik niet de enige was en dat ze meer mensen zoals ik had geholpen. Dat gaf me moed.
Ik leerde hoe ik minder streng voor mezelf kon zijn. Ik was bang dat ik dan nog meer zou gaan snoepen. Dat was niet zo. Doordat ik leerde over Mindful eten, ging ik juist minder eten. Ik had minder stress en was tevredener met mezelf en m’n lichaam. Ik val nu langzaam af. 
En ik heb geleerd dat ik mag voelen. Vroeger thuis mocht ik dat niet. Ik laat nu beter zien wie ik ben. Ik zeg het als ik iets wil. Vroeger cijferde ik mezelf weg. Ik weet nu dat ik er ook mag zijn.
Al met al ben ik dolblij dat ik de BED heb overwonnen. Als ik dit eerder had geweten..."
Tanja, Zandvoort

button maak een afspraak

Zelf 25 kilo afgevallen

Ikzelf ben 15 jaar geleden 25 kilo afgevallen en ik ben nog steeds op gewicht. Tijdens het lijnen koos ik heel bewust voor lekker en leuk. Ik zorgde goed voor mezelf, ook emotioneel. Ik ben ervan overtuigd dat ik door die keuze nu nog steeds op gewicht ben.

Ik heb toen ervaren wat ik als coach al wist: eten gaat over veel meer dan alleen gezond en slank. Eten gaat over veel meer dan gewichtsbeheersing.
Eten gaat over je behoeften. Eten gaat over beloning. Eten gaat over voor jezelf zorgen. En eten is gewoon lekker en gezellig! De meeste diëten gaan hieraan voorbij. Geen wonder dat ze niet werken. En zeker niet als het om emotie-eten, BED of boulimia gaat. Eetbuien hebben immers een emotionele oorzaak. Een dieet werkt daar niet voor. Coaching en therapie wel.

Dit wil ik delen!

Ik besloot dat ik mijn inzichten en ervaring wilde delen. Er zijn immers zo veel mensen die worstelen met eetbuien. Er zijn zoveel mensen die hun eetstoornis willen overwinnen. Hoe mooi is het om hen te helpen om eindelijk een ontspannen relatie met eten te krijgen? Om de onderliggende oorzaken op te lossen? Om lekker te kunnen snoepen én weer te kunnen stoppen? Om de behoeften die onder de eetverslaving liggen te vervullen? Om eindelijk jezelf te zijn?

Stoppen met emotie-eten is voor jou ook mogelijk

Ik heb hiervoor speciaal deze behandeling ontwikkeld. In deze individuele therapie sluit ik volledig op jouw behoeften aan. Samen onderzoeken we welke hulp jij nodig hebt om je eetbuien te beëindigen. Om weer lekker ontspannen te kunnen eten en genieten. En om de behoeften onder het emotie-eten te bevredigen.

Ik kan het werk niet voor jou doen. Ik kan je wel hulp en steun bieden zodat jij de stappen kan zetten die jij nodig hebt. Ik kan je wel veiligheid en begrip bieden, zodat je je vrij voelt om het óók te bespreken als het niet lukt. En dan kunnen we er samen oplossingen voor vinden.

In deze therapie

  • Krijg je inzicht in je eetpatroon en je emoties
  • Leer je hoe je minder snoept door meer te genieten
  • Leer je dat je stress rond eten en snoepen niet meer nodig is
  • Val je langzaam af, met een leuk en lekker eetpatroon
  • Leer je welke behoeften er onder je eetstoornis schuil gaan
  • Leer je dat je mag zijn wie je bent. Met al je wensen, behoeften, emoties, goede én minder goede kanten.

Opzet van de behandeling

We beginnen met een gratis kennismaking. In dit gesprek kun je kijken of je bij mij op de juiste plek bent. Samen kijken we wat jouw hulpvraag is en hoe deze behandeling je kan helpen. Pas als jij tevreden bent, maken we vervolgafspraken.
Na de intake vraag ik je om een week lang een emotie-eetdagboek bij te houden. Met dit dagboek kunnen we zien op welke momenten jij gaat overeten en hoe je je dan voelt. We kunnen dus patronen ontdekken.
Aan de hand van het eetdagboek en jouw eigen eetvoorkeuren ontwikkelen we samen een gezond en regelmatig eetpatroon dat bij jou past. 

De tweede fase is wat ik het 'praktisch psychologisch niveau' noem. Hier onderzoeken we jouw gedrag en overtruigingen rond eten. Je krijgt praktische informatie en handvatten waarmee je een meer ontspannen relatie met eten kunt ontwikkelen. 
Voor sommige mensen is deze coaching voldoende om hun eetbuien te beëindigen en langzaam af te vallen. Zij kunnen het traject na deze fase beéindigen. 

Leren je werkelijke behoeften te bevredigen

Wanneer jouw eetstoornis wordt veroorzaakt doordat je je werkelijke behoeften niet vervuld, of doordat je emoties wegeet, is nog een derde fase nodig. Mogelijk is er bij jou dan sprake van boulimia of Binge Eating Disorder. 
In deze derde fase gaat het over jou, je emoties, je eigenwaarde en je dagelijks leven. Zorg je goed voor jezelf? Mag jij belangrijk zijn? Mag je voelen? 
En zo niet, wat heb jij dan nodig om dit te ontwikkelen? 
in deze fase werken we dus echt therapeutisch. Het gaat over het vergroten van eigenwaarde. Over van jezelf houden. Over de vraag hoe je jij leven kunt verbeteren zodat ook jij tot je recht komt. Zodat je een goed gevoel niet meer uit eten hoeft te halen.....

button maak een afspraak

NU: gratis kennismaking

Het kan best spannend zijn om hulp te zoeken. Klikt het? Begrijpt ze écht waar het om gaat?
Ik wil graag dat jij zeker weet dat je bij mij aan het juist adres bent. Daarom bied ik de kennismaking nu gratis aan. Normaal kost deze € 95,- 
In dit kennismakingsgesprek onderzoeken we samen waar jij mee worstelt en wat ik jou kan bieden. Pas als het klikt, starten we het traject. 

Je hoeft niet te blijven zitten met eetbuien. Meld je nu aan voor een gratis kennismakingsgesprek.

button maak een afspraak


"De stoute schoenen aangetrokken en toegegeven dat ik een emo-eter ben. Zeer snel een afspraak gemaakt. Titia komt niet alleen sympathiek over, maar is ook zeer gedreven om je te helpen. Geen passief dieet volgen, maar gericht met je bezig zijn. Tot de kern van je probleem komen en je dan stap voor stap op het goede pad leiden. Kortom het heeft mij een boost gegeven."
Hans, Haarlem

Wat kun je verwachten?

  • Gratis en vrijblijvende kennismaking. In dit gesprek kijk je of deze therapie voor jou de juiste is. Pas als jij hiervan overtuigd bent, maken we vervolgafspraken voor de begeleiding.
  • Je houdt een week lang een emotie-dagboek bij. Hiermee kunnen we zien wat de relatie tussen je emoties en je eetbuien is.
  • We ontwikkelen samen een gezond en regelmatig eetpatroon dat bij jou en jouw leven past
  • Je leert welke overtuigingen en gedrag je belemmeren om van eten te genieten
  • Je leert Mindful eten
  • Je leert je werkelijke behoeften te bevredigen en goed voor jezelf te zorgen. Eten hoeft je geen troost meer te bieden
  • Kosten: € 70 per gesprek van een uur
  • Om tot een goed resultaat te komen, zijn minimaal 5 gesprekken nodig. De meeste trajecten duren langer, omdat er tijd nodig is om te ontdekken welke emoties er onder je eetbuien zitten en wat je werkelijke behoeften zijn.   

Vergoeding uit de aanvullende zorgverzekering

nvpa 300dpirbcz logo liggend

Ik ben aangesloten bij het NVPA, beroepsvereniging voor gespecialiseerd psychosociaal therapeuten en de overkoepelende vereniging RBCZ. Veel aanvullende ziektekostenverzekeringen vergoeden een deel van de kosten. Dit gaat niet ten laste van je eigen risico. Klik hier voor jouw mogelijkheden of informeer bij je eigen ziektekostenverzekeraar.  

Met hulp kan jij het ook! Meld je nu aan voor een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek.

button maak een afspraak

Het maakt niet uit...

of je al eerder allerlei diëten hebt gedaan. Juist dan ben je bij mij aan het juiste adres. Doordat ik een andere aanpak heb, kun je nu wel grip op je eetverslaving krijgen.


"Verder wilde ik nog zeggen dat ik je zeer dankbaar ben voor de afgelopen maanden. Mijn zelfbeeld is een stuk beter en ik kijk ook meer tevreden naar wat ik zie in de spiegel. Ik ben me meer bewust van wat ik wel/niet eet en vooral de emotie erbij. Mede door jou heb ik het gevoel dat ik een weg ingeslagen ben waar ik mijn eigen geluk aan het opzoeken ben en dat voelt fijn en als een soort opluchting."
Sonia, Haarlem

Maak een einde aan je eetbuien

Het is nu het moment om echt een einde aan je eetprobleem te maken. Met hulp kun jij het wel! Het kennismakingsgesprek kost normaal € 95,- maar bied ik nu gratis aan. Maak nu een afspraak! 

button maak een afspraak

Ik hoop je snel te ontmoeten. Als je nog vragen hebt, stel deze gerust via: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 06-5190.7946.

Met vriendelijke groet,
Titia Bakker

Haarlem Counseling

Volg me nu ook op Facebook

Agenda

Training Afvallen? Emo-eten? Wees aardig voor jezelf!
Start maandagavond 13 januari 2020
Meld je snel aan

Informatieavonden gewichtscoaching
2e donderdag van de maand: 19.30-21.00
Donderdag 14 november 
Donderdag 12 december

Terugkomen oud-deelnemers
4e donderdag van de maand: 19.30-21.30
Donderdag 21 november
Donderdag 19 december

Ben je op zoek naar Therapie?

Handenvrijboom button

Haarlem Counseling

Titia Bakker
Atjehstraat 39
2022 BL Haarlem
Telefoon: 06 5190 7946
E-mail: info@haarlemcounseling.nl

Beroepsverenigingen

Algemene voorwaarden

Privacyverklaring

linkedinfacebook

Top